URBAN STREET

Найбільший мікрорайон міста на 60 тис. мешканців (а незаселених поки новобудов ще на 10 тис. майбутніх мешканців) абсолютно не забезпечений власним районним осередком дозвілля і відпочинку. Усі мешканці змушені витрачати час на добирання до центру міста, щоб відвідати кінотеатр, розважити дітей, купити свіжих продуктів чи повечеряти в атмосферному закладі. Комплекс URBAN STREET покликаний створити новий якісний громадський центр мікрорайону Озерна і розвантажити центр міста, адже він розташований в межах пішохідної доступності мікрорайону і на важливих транспортних магістралях, що робить проект актуальним для всього міста. Окрім цього дана локація стане частиною обов’язкової програми туриста. Усім буде цікаво відвідати такий об’єкт.

Проект позиціонується, як, в першу чергу, орієнтований на потреби відвідувача, а не на потребу резидента (орендаря чи власника приміщення) – продати якомога більше продукції. Комфорт відвідувача лежить в основі головних принципів проекту:

  • Справжність, а не фейковість – використання справжніх натуральних будівельних і оздоблювальних матеріалів: бетон, цегла, метал, скло, дерево. Якісні професійно влаштовані газони, ніяких псевдо-конструкцій, ніяких штучних рослин. Лише справжнє, не імітоване.
  • Інклюзивність, а не ексклюзивність – простір для всіх, а не лише для молодих і активних чи багатих і свідомих. URBAN STREET відкритий для студентів і бізнесменів, для пенсіонерів і скейтбордистів та багатьох інших. Проект твориться для того, щоб кожен знайшов своє місце в цьому комплексі.
  • Пішохід – Велосипед -Автомобіль, а не навпаки – пріоритет комфорту пересування однозначно надано пішоходам і велосипедистам. Це не означає, що місць для автомобілів на території комплексу немає – для потреб комплексу виділено більше 1000 паркомісць на компактних відкритих автостоянках і вбудованих паркінгах. Але пересуватись комплексом однозначно буде зручніше пішки, на візочках, самокатах і велосипедах.
  • Доступність, а не “високий цоколь і кнопка виклику” – 99% всіх входів у споруди виконані з рівня тротуару без високого порогу, лише три магазини на весь комплекс мають ганок зі сходами і пандусом з нормативним ухилом 8%. Доступ на надземні поверхи забезпечується великогабаритними ліфтами, щоб людям з дитячими або інвалідними візочками було зручно потрапляти у будь-які
  • Індивідуальність, а не типовість – з супутніх зображень і фото нескладно зрозуміти, що проектні рішення дуже неординарні і нетипові. URBAN STREET вирізняється з поміж масового будівництва ще й скрупульозним підбором орендарів і покупців приміщень для того, щоб відвідувачі отримували лише найякісніші товари і послуги. 
  • Відпочинок і дозвілля, а не торгова площа – в першу чергу відвідувачам повинно бути комфортно і цікаво проводити час в нашому комплексі, а вже тоді здійснювати покупки. На території і в будівлях передбачено багато місць для сидіння і відпочинку.
  • Інновації, а не традиційна провінційність – електронний квиток паркування, онлайн замовлення продукції, додаток на смартфон, новинки у сфері гастрономії, освіти, бізнесу і розваг, контрольований обсяг вивісок і реклами, вітрини БЕЗ one vision наклейок, якісна навігація та багато іншого. 
  • Середовище, а не будівлі – проект створюється з акцентом на простори навколо споруд, це означає, нам важливо не тільки як люди почуватимуться в магазинах, ресторанах чи на ринку, а те як вони проводитимуть час поза приміщеннями. Для цього на території заплановано фестивальний майдан, простір для ігор дітей, для катання на роликах і скейтах, пішохідний фонтан, сквер, зелені пагорби для пікніків. Спеціально для комплексу розроблено зупинку громадського транспорту. Усе це та інше покликане подарувати мешканцям міста і його гостям локацію, куди хочеться повертатись щодня.

URBAN STREET – це п’ять складових частин локації

Boutique streets – живі комфортні вулиці, на яких відвідувачі розуміють не зі слів, що таке якісний шопінг під відкритим небом.  Швидкий зв’язок з транспортом (громадським і приватним), неординарна різноманітна архітектура будівель, якісні вітрини, зручний доступ – усе це як результат простого рішення складного рельєфу ділянки. Великі перепади ділянки вдалось компенсувати будівлями, які органічно вписались у рельєф. Відвідувачі отримують цікавий інтерактивний простір живих вулиць з необхідною дозвіллєвою інфраструктурою, а власники закладів – гнучкі простори, які задовольняють як потреби в невеликій площі для малого бізнесу, так і потреби мережевих закладів.

Різниця в рівнях через перепад рельєфу досягає 7,5 м. Такий перепад надає унікальну можливість створити споруду, у якої “два перших поверхи”. Найнижчий рівень – наземний для вуличної сторони комплексу, а верхній рівень – наземний для внутрішньої сторони. Це означає, що 70% всіх приміщень Бутікових вулиць мають прямий доступ ззовні (БЕЗ сходів!).
Щоб створити дійсно живі вулиці, фасади будівель обігрувались різноманітно, але в одній стилістиці. Виступи з площини фасадів, так звані “ребра” і “зубці”, покликані додати об’єму вуличному фронту і при цьому створити додатковий сонцезахист приміщень у літню спеку. Головним критерієм під час підбору фасадних матеріалів – була довговічність і естетичність. Німецька клінкерна цегла, величезні склопакети в алюмінієвих рамах і три види фасадного металу чудово виконують ці вимоги.

Простори біля будівель є важливою складовою комплексу, тому їм приділено чимало уваги. Освітлення, навігаційні стели, велопарковки, лави і сміттєві урни, очисні решітки і щітки при входах, вимоги до вивісок – усе це формує в нас найкращі відчуття під час перебування на вулицях західноєвропейських міст, а тепер буде і в Хмельницькому.

MoodFood – перший в Хмельницькому трирівневий фудкорт, основна мета якого запровадити новий рівень гастрономічної культури. На першому поверсі можна скуштувати цікавинки вуличної їжі, придбати посуд, квіти, делікатеси і замовити їх приготування. Другий поверх – це 2000 кв.м ресторанного мистецтва – замовлення можна здійснювати у різних ресторанах, а споживати в тій зоні, де більше подобається атмосфера чи вид з вікна, або біля дитячої кімнати. Ще однією цікавинкою буде професійна кухня-студія для майстер-класів від шефів для діток і дорослих. Третій поверх – це літня тераса з барами і кафе, сценою для заходів і концертів.

Зовнішній вигляд споруди залежить від його функцій на макро- і мікрорівні. На мікрорівні – це вплив внутрішніх функцій, потреба в природному освітленні, гнучкість просторів. На макрорівні споруда є центром комплексу, відповідно всі три фасади є відкритими і важливими для сприйняття просторів. Також головний фасад є формуючим фронтом головної фестивальної площі комплексу, відображенням цього стала його площинність і метричність, але щоб фасад не був насправді плоским і занудним – перший поверх заглиблений за рядом колон і огороджений панорамними вікнами. Такий прийом створює затишний буферний простір між фестивальною площею і залами фудкорту.

Принципи сталого розвитку у сучасних підходах до проектування нерідко проявляються у повторному використанні в будівництві будівельних матеріалів. Для оздоблення фасадів фудкорту буде використана старовинна цегла з розібраних будівель Західної України часів Австро-Угорської імперії. Окрім екологічної складової цей матеріал ще й чудово виглядатиме як оздоблення. 

Urban Bazar – нове вираження критого продуктового ринку: ніяких неприємних запахів, чистота, чіткі межі викладки товару і вільні широкі проходи, наочна і стильна навігація, озеленення і справжні дерева в проходах, комфортна температура влітку і взимку. Дизайн торгових точок строго регламентований і не підлягає спотворенню. Усе це для того, щоб купувати свіжі фермерські товари на цьому ринку мешканцям  міста хотілось буквально щодня.

Для особливо зайнятих людей продукція з ринку буде також доступна в онлайн сервісі, де можна здійснити замовлення і оформити доставку свіжих продуктів додому чи на роботу. Urban Bazar повинен стати також і місцем закупівлі продуктами для ресторанів міста, а це означає, що якість продукції – на першому місці. 

Поняття живої, комфортної, доступної, інклюзивної міської вулиці в Україні поки що лише зароджується. Нечасто можна побачити безпечний вуличний простір з акцентом на пішохода, а не на авто. Безбар’єрний, з велосипедною інфраструктурою, якісним освітленням і озелененням. При характерній для України схемі щільної багатоповерхової забудови – забезпечити такий рівень комфорту не видається можливим, але не у випадку проекту URBAN STREET у місті Хмельницький.

Опубліковано Urban Street Неділя, 15 вересня 2019 р.


Коментарі закриті.